Du ska känna dig trygg att lämna ut dina personuppgifter till oss. Vi behandlar dem med största respekt, vilket du kommer att märka om du läser vidare!
Personuppgiftsansvarig är Kafferosteriet Koppar AB (org. nr. 559011-6207)
Vad är en personuppgift?
Exempel på personuppgift är namn, personnummer, adress, e-postadress och telefonnummer. Information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Det kan även gälla kundnummer och olika slags elektronisk information, t.ex. IP-nummer.
Vilka personuppgifter behöver vi för att leverera det du kan förvänta dig?
Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev, så lämnar du endast ifrån dig din e-mailadress. Du förväntar dig att få information regelbundet från KOPPAR, och Kafferosteriet KOPPAR, som avsändare. Så förblir det till den dag du enkelt väljer att avsluta din prenumeration på våra nyhetsbrev, genom att klicka i det senaste mailet på länken ”avsluta prenumeration” vilket är tydligt markerat i slutet av mailet.
Vi hoppas såklart att du redan är eller blir vår kund. För att kunna fullgöra vårt löfte, att leverera nyrostat kaffe direkt hem till din eller din gåvomottagares brevlåda, så behöver vi namn, adress, e-postadress och telefonnummer.
När du kontaktar oss via e-post så kan vi behöva ytterligare information för att kunna hantera ditt ärende.
Hur använder vi oss av dina personuppgifter?
Viktigast för oss är att alltid kunna leverera nyrostat kaffe och bjuda på stora smakupplevelser. För att kunna göra detta behöver vi såklart identifiera dig som kund. Skulle det krävas, så kan vi behöva använda dina personuppgifter även vid frågor, synpunkter eller vid en reklamation.
Vi använder oss av din e-mailadress när vi skickar ut nyhetsbrev. Vi tänker aldrig tanken och skulle aldrig, aldrig lämna ut den e-mailadress du angivit för att ta emot just våra nyhetsbrev till obehörig part eller sälja vidare till extern part!
Delar vi med oss av dina personuppgifter?
För att kunna ta betalt, hantera fakturor och betalningar så delar vi uppgifter med Klarna. Klarna är alltså personuppgiftsansvarig för dessa uppgifter enligt Klarnas egna villkor.
Vi levererar inte vårt nyrostade kaffe direkt hem själva, utan behöver fraktbolag för att fullgöra detta. Våra fraktbolag tar del av de personuppgifter som krävs för att fullgöra beställningen.
I alla tider har man som företag velat tala med sina existerande kunder. Det har skett genom adresserad direktreklam, telefon och annat. Idag har sociala medier lagts till denna lista. Så vill även vi ha möjlighet att jobba, helt enkelt påminna om att vi finns. Dina uppgifter kan därför komma att delas med andra endast för att vi ska kunna nå ut och tala med dig som existerande kund. Sådana budskap skulle t.ex. kunna bäras hem av brevbäraren på Postnord eller Bring, eller lyftas fram i dina sociala flöden hos Facebook eller Instagram.
Vi använder oss av kakor på vår webbplats. Inte för att det passar bra ihop med kaffe, utan för att vi behöver marknadsföra och analysera den tjänst vi erbjuder. Vi säljer endast vårt kaffe online och det är jätteviktigt för oss att ständigt utveckla och analysera hemsidan. Vi registrerar själva ingen information om din IP-adress, så informationen om dig kan aldrig kopplas samman med din identitet. Vi använder däremot analysverktyget Google Analytics för att ständigt jobba om och förbättra vår hemsida. Vill du inte hjälpa oss i vårt arbete att förbättra hemsidan, så kan du i din webbläsare bara välja att inte acceptera cookies.
Som redan noterat, så har vi ett nyhetsbrev. Här använder vi oss av ett externt CRM-system där din e-postadress lagras. Du kan när som helst avbryta denna prenumeration.
Även vår chattfunktion är ett externt system. Om du lämnar ifrån dig några uppgifter här, så kan de komma att lagras.
Det kan hända att vi i framtiden jobbar med ytterligare något eller några externa system. Detta endast om det är nödvändigt för vår verksamhet. Skulle bolaget bli uppköpt eller slås ihop med något annat bolag, så kan vi även komma att dela den information med dem.
Vi poängterar gärna en sista gång att all hantering av personuppgifter sker med största möjliga nivå av säkerhet och sekretess!
Hur länge sparar vi då dina personuppgifter?
Vi lagrar dina personuppgifter så länge det finns ett syfte för oss att ha kvar dem eller en pågående kundrelation. Vi har rutiner som säkerställer att vi inte lagrar onödiga personuppgifter och minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt. I Google Analytics sparas informationen i 50 månader för att vi skall kunna följa hur hemsidan utvecklas under en längre tid. I kunddatabasen sparas uppgifterna maximalt tre år från senaste kundkontakten. Bokföringslagen säger att vi behöver spara uppgifter som blir verifikat i upp till åtta år, så det gör vi.
Vi skyddar dina personuppgifter!
Endast personer hos oss som behöver behandla dina personuppgifter har tillgång till dem! Antalet personer är alltså högst begränsat. Vi anser att vi vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter.
Vi har säkerställt att de leverantörer som vi delar personuppgifter med endast kommer att behandla dem för vår räkning och enligt våra instruktioner.
Det är du som bestämmer!
Du kan, när som helst, begära att få dina personuppgifter ändrade eller raderade.
Du kan däremot inte kräva att vi ska åsidosätta bokföringslagen eller inte använda oss av dina personuppgifter om du t.ex. reklamerar en produkt.
Med allt detta sagt, så vill vi att du ska vara trygg när du delar dina personuppgifter med oss. Om du fortfarande känner att vi är otydliga på någon punkt - hör av dig direkt! Du har även möjlighet att lämna in klagomål på oss till Integritetsskyddsmyndigheten.
Avslutningsvis, Kafferosteriet Koppar förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy när som helst i tiden, i den utsträckning de är nödvändiga för att åtgärda störningar eller uppfylla nya legala och tekniska krav.
Denna integritetspolicy författades den 24 maj 2018 och uppdaterades 24 mars 2019.
Du når oss på [email protected].