Här har vi kort listat de vanligaste frågorna våra kunder ställer. Om du saknar svar på din fråga så nås vi på [email protected].
Jag är prenumerant och får då 10% rabatt på mina extraköp, hur funkar det?
När du handlat klart och går till kassan får du frågan om du har en aktiv prenumeration hos oss idag. Tryck på den gröna knappen och ange den e-mailadress du angivit när du beställde din prenumeration, så beräknas summan automatiskt om till det rabatterade priset. Om du får ett meddelande om att vi inte hittar någon aktiv prenumration kopplad till den e-mailadress du angivit, men ändå vet att du har en prenumeration lägg beställningen utan rabatt, men skriv som meddelande till oss att vi ska kolla upp detta, så gör vi det och din order blir justerad till det rabatterade priset i efterhand.
Hur snabbt levererar ni?
Om du lägger din order innan kl 17.00 så skickar vi samma arbetsdag. Lägger du din order efter kl 17.01 på fredagen så skickar vi alltså den beställningen på måndagen. Normal leveranstid för Postnord är sedan 1-2 dagar, beroende på när du har din nästa utdelningsdag.
Hur färskt är kaffet?
Vårt löfte till dig som kund är att det aldrig är äldre än max 5 arbetsdagar (en vecka) när det lämnar oss på rosteriet. Du ser alltid kaffets rostningsdatum när du läser mer om varje kaffe på köp-sidan.
Jag vill pausa min prenumeration, hur gör jag?
Jättebra, vi vill att våra kunder ska dricka kaffet färskt, så samla inte på hög! Maila oss här. Vi behöver ha ditt mail om paus senast kl 06.00 på torsdagen innan nästa utskick i din prenumeration. Får vi den efter denna tidpunkt, så kan vi pausa först nästa utskick och framåt.
Hur säger jag upp min prenumeration?
Väldigt enkelt. Maila oss här. Vi behöver ha ditt mail om paus senast kl 06.00 på torsdagen innan nästa utskick i din prenumeration. Får vi den efter denna tidpunkt, så kan vi avbryta den först nästa planerade utskick. Du är prenumerant så länge du önskar och hoppar av när du vill, ett Kaffebrev i taget!
Jag vill byta kaffesort i min prenumeration, går det?
Ja, bara maila oss på här. Vi behöver ha din ändring senast kl 06.00 på torsdagen innan nästa utskick i din prenumeration. Får vi den efter denna tidpunkt, så slår ändringen igenom först utskicket därefter.
Jag vill ha olika sorter i min prenumeration, går det?
Det går absolut! Välj prenumertionen som heter Stora Kafferesan, eller bara maila oss på [email protected] så guidar vi rätt.
Min beställning har inte kommit fram, har ni skickat eller har något blivit fel?
Vi skickar alla våra Kaffebrev som A-post. Normal leveranstid är 1-2 dagar. Ibland tar det 3-4 dagar. Väldigt sällan tar det längre tid än så, men har det inte kommit fram den fjärde arbetsdagen efter du lagt din order så är något sannolikt fel. Känner du din brevbärare, tala då gärna med denne och maila oss här.
Jag lade en beställning med olika sorter, men inte alla kom fram - vad är det som har hänt?
Hur konstigt det än låter, så kan vissa Kaffebrev ta någon extra utdelningsdag på sig – trots att vi lämnat in alla dagens beställningar samtidigt. Vi tror att det har med Postnords sortering att göra, i övrigt se föregående fråga. ;-)
Hur mycket kaffe är det i ett Kaffebrev?
230 gram. Ett Kaffebrev räcker till ungefär 20 koppar normalstora koppar bryggkaffe och ungefär lika många espressos.
Varför finns ert kaffe bara att köpa här på hemsidan?
Det finns flera goda skäl för detta, här kommer några. Det första är att vi vill kunna sälja vårt specialkaffe till absolut bästa tänkbara pris. De här låga priserna skulle vi aldrig kunna hålla om vi hade mellanhänder. Det andra skälet är att vi vill att du ska dricka vårt kaffe helt nyrostat. Vi rostar på beställning och om kaffet skulle ta omvägen via en butikshylla så är det omöjligt för dig att få det färskt. Ett tredje skäl är att vi vill att vårt kaffe ska vara tillgängligt för alla. Därför skickar vi det direkt från rosteriet direkt efter att du lagt din beställning – direkt hem till dig.
Jag har fått en prenumeration i present, kan även jag byta kaffesort i prenumerationen?
Absolut, det är bara att maila oss här.
Vi dricker inte så mycket kaffe. Går det att få varnnan, var tredje eller fjärde vecka?
Ja, det går alldeles utmärkt. Du har olika alternativ att välja mellan i rullgardinen på sidan där du lägger din order.
Varifrån köper ni ert råkaffe?
Koppars råkaffe kommer från hela kaffebältet som spänner jorden runt längs ekvatorn. Klicka HÄR för att se vad vi rostar just nu. Allt vårt kaffe är klassat som specialkaffe.
Hur är er malningsrad för espresson?
Vår espressomalning ligger åt Turkish-hållet, dvs väldigt finmalen och justerad efter våra mokabryggande-kunder. Se gärna filmen hur vi brygger med vår mokabryggare här. Vi maler precis innan vi skickar.
Malningsgraden för brygg?
Precis som för vanlig brygg, dvs du får ett smakrikt kaffe. Vill du ha ännu mer tryck i kaffet, så får du antingen justera mängd eller köpa hela bönor och mala dem ännu finare (men vi skulle inte rekommendera detta). Vi maler precis innan vi skickar.
Malningsgraden för presskanna och kokkaffe?
Detta kaffe är grovmalet. Vill du ha mer tryck i kaffet, så låter du det vila lite längre tid innan du pressar ner eller välj vårt bryggkaffe. Vill du ha mindre tryck, pressa tidigare. Vi pressar själva efter 4-5 minuter, se vår film här. Vi maler precis innan vi skickar.
Jag vill nyttja min 100% nöjd kund garanti, hur gör jag det?
Du bara mailar oss här och så sätter vi tillbaka pengarna till ditt konto inom ett par arbetsdagar.
Saknade du din fråga eller får den inte tillräckligt väl besvarad - kontakta oss gärna här.