Produkten har blivit tillagd i varukorgen

FAQ: Våra vanligaste frågor

Här har vi kort listat de vanligaste frågorna våra kunder ställer. Om du saknar svar på din fråga så är vi ofta online nere i högerhörnet eller nås på nyrostat@kafferosterietkoppar.se.

Jag vill byta kaffesort i min prenumeration, går det?
Ja, bara maila oss på här.

Jag vill ha olika sorter i min prenumeration, går det?
Det går absolut! För enklast administration, välj en prenumeration av varje och maila sedan oss här och be oss ändra till 4-veckors intervall så får du varannan vecka olika kaffen.

Vi dricker inte så mycket kaffe. Går det att få var fjärde vecka?
Ja, det går alldeles utmärkt. Du har olika alternativ att välja mellan i rullgardinen på sidan där du lägger din order.

Vi dricker väldigt mycket kaffe. Går det att få varje vecka?
Tyvärr ej för närvarande. Men, inget att tveka på: Köp två prenumerationer så får du dubbla utskick varannan vecka.

Hur säger jag upp min prenumeration?
Väldigt enkelt. Maila oss här. Vi tar gärna emot din uppsägning ca en vecka innan du annars hade fått ditt kaffe, men det finns inga formella uppsägningstider. Du är prenumerant så länge du önskar och hoppar av när du vill.

Varifrån köper ni ert råkaffe?
Koppars råkaffe kommer från Indonesien, Honduras, Mexico, Etiopien och Indien (single estate Robusta). Allt vårt kaffe är klassat som ekologiskt specialkaffe.

Hur är er malningsrad för espresson?
Vår espressomalning ligger åt Turkish-hållet, dvs väldigt finmalen och justerad efter våra mokabryggande-kunder. Se gärna filmen hur vi brygger med vår mokabryggare här.

Malningsgraden för brygg?
Precis som för vanlig brygg, dvs du får ett smakrikt kaffe. Vill du ha ännu mer tryck i kaffet, så får du antingen justera mängd eller köpa hela bönor och mala dem ännu finare (men vi skulle inte rekommendera detta).

Malningsgraden för presskanna?
Den är så grovmalen som vår kvarn klarar med sina fabriksinställningar. Vill du har mer tryck i kaffet, så låter du det vila lite längre tid innan du pressar ner. Vill du ha mindre tryck, pressa tidigare. Vi pressar själva efter 4-5 minuter, se vår film här.

Jag vill nyttja min 100% nöjd kund garanti, hur gör jag det?
Du bara mailar oss här och så sätter vi tillbaka pengarna till ditt konto inom ett par arbetsdagar.

Saknade du din fråga här, kontakta oss här eller klicka nere i högerhörnet om vi är online.